ÞÇáÈ æÈáǐ


کاراته شوتوکان JKA
نویسنده
آخرین مطالب


 

  • پنج اصل کاراته

قوانین باشگاه (دوجو کُون Dojo kun)
 
  1. ایمان (به دنبال تکامل شخصیت خویش باشید)
  2. صداقت (به استاد و معلم خود وفادار باشید)
  3. شخصیت (به دیگران ھمواره احترام بگذارید)
  4. کوشش  ( در جھت ترقی خود تلاش کنید)
  5. کنترل روحی و جسمی (از رفتارهای خشونت‌آميز پرهیز کنید)

[ 17 / 11 / 1390برچسب:کاراته , شوتوکان , رزمی , آموزش, ] [ ] [ احمدی ]

10 فايده شگفت انگيز هندوانه براي سلامتي

هندوانه منبع طبيعي از بهترين آنتي‌ اكسيدان‌ها است كه طبيعت فراهم كرده است. اين ميوه منبع خوبي از آنتي ‌اكسيدان‌هايي مثل ويتامين‌ C و A است كه از ما دربرابر بيماري‌ها محافظت مي‌كند. همچنين خطر كم ‌آب شدن بدن را هم كاهش مي‌دهد.

تابستان و هندوانه دو يار جدا نشدني هستند. هندوانه تقريباً در همه جاي دنيا پيدا مي‌شود و بااينكه مي‌توانيم همه سال از بازار هندوانه بخريم اما فصل هندوانه تابستان است كه در اين فصل بهترين كيفيت را داشته و بسيار شيرين است. هيچ ميوه ديگري اينقدر موقع تشنگي نمي‌چسبد.



ÇÏÇãå ãØáÈ
[ 15 / 11 / 1390برچسب:اخبار , سلامتی , ] [ ] [ احمدی ]

 خواب بیشتر 'به بهبود عملکرد ورزشکاران کمک می کند'

محققان می گویند که ارزش واقعی خواب اغلب نادیده گرفته می شود
مطالعه تازه ای در تایید اهمیت خواب برای سلامتی منتشر شده است.
مطالعه تازه که نتایج آن در نشریه "خواب" منتشر شده حاکیست که خواب بیشتر به طور قابل توجهی عملکرد جسمی را بهبود می بخشد.
در این مطالعه از اعضای تیم بسکتبال مردان دانشگاه آمریکایی استانفورد خواسته شد برای تقریبا شش هفته شبی 10 ساعت بخوابند.
پس از این دوره دقت شوت های آنها 9 درصد افزایش یافت.
این مطالعه دریافت که خواب و استراحت کافی به اندازه آموزش و رژیم غذایی برای ورزشکاران نخبه اهمیت دارد.
چری ما، محقق در کلینیک اختلالات خواب و آزمایشگاه تحقیقات استانفورد که با این ورزشکاران کار کرده است گفت که اهمیت خواب اغلب نادیده گرفته می شود.
او گفت: "بسیاری از ورزشکاران و مربیان به طور شهودی می دانند که خواب مهم است، اما خواب اغلب اولین چیزی است که قربانی می شود."
محققان از بازیکنان خواستند برای دو تا چهار هفته برنامه عادی شبانه یعنی شش تا نه ساعت خواب را حفظ کنند و بعد برای پنج تا هفت هفته بعدی هر شب 10 ساعت بخوابند.
در جریان این مطالعه، بازیکنان از نوشیدن قهوه و الکل خودداری کردند.
همچنین از آنها خواسته شد هر گاه نتوانستند مثلا به علت سفر، شب ده ساعت بخوابند، در طول روز وقتی را صرف چرت زدن کنند.
این مطالعه دریافت که خواب اضافه بر سرعت دو ورزشکاران می افزاید و دقت شوت آنها را 9 درصد بالا می برد.
ورزشکاران همچنین گفتند که عملکردشان در جریان بازی های رقابتی بهتر شده است.
به گفته چری ما، این مطالعه نشان داد که مهم است خواب در دراز مدت در اولویت قرار گیرد و نه فقط در شب قبل از مسابقه.
کمبود خواب
او خواب خوب را یک "عامل به رسمیت شناخته نشده، اما احتمالا ضروری در دست یافتن به بهترین عملکرد" دانست.
او گفت که این یافته ها احتمالا در مورد ورزشکاران غیرحرفه ای و همچنین کسانی که در مدارس یا سطوح بالاتر رقابت می کنند نیز صادق است.
محققان پیش از شروع مطالعه همچنین دریافتند که بسیاری از ورزشکاران در طول روز احساس خواب آلودگی می کردند.
این نشان می داد که آنها از کمبود خواب که از کم خوابی مزمن ناشی می شود رنج می برند.
به گفته چری ما، ورزشکاران نمی دانستند که کمبود خواب تاثیری منفی بر عملکردشان دارد.
اما به گفته او در ادامه فصل درحالی که ورزشکاران به جبران کمبود خواب پرداختند بسیاری از آنها شهادت دادند که تمرکز بر خواب بر تمرین ها و عملکرد آنها تاثیر مثبت گذاشته است.
کارشناسان می گویند که با خواب باید همان برخوردی را داشت که با ورزش داریم.
به این معنی است که باید خواب را یک فرآیند فعال فرض کرد.
خوابیدن به اندازه کافی فعالیت مثبتی است که کمک می کند در همه جنبه های زندگی بهتر عمل کنید.
منبع:سایت بی بی سی

[ 15 / 11 / 1390برچسب:ورزش , اخبار , سلامتی , خواب , استراحت , ] [ ] [ احمدی ]

              

محققان می گویند این نتایج به معنی لزوم دست کشیدن از ورزش های استقامت نیست

محققان می گویند انجام تمرین های شدید استقامت، مثل آماده شدن برای ماراتن، می تواند به قلب صدمه بزند.
اسکن ام آر آی به روی ۴۰ ورزشکار که برای رویدادهای سخت ورزشی مثل "استقامت سه گانه" یا مسابقات دوچرخه سواری در آلپ آماده می شدند نشان داده است که عضلات قلب بیشتر آنها کش می آید.
هرچند عضلات قلب بسیاری از آنها پس از یک هفته کاملا به حالت عادی بازگشته بود، اما پنج نفر آنها شاهد جراحات دائمی بودند.


ÇÏÇãå ãØáÈ
[ 15 / 11 / 1390برچسب:ورزش , اخبار , سلامتی , حمله قلبی , , ] [ ] [ احمدی ]

ماساتوشی ناکایاماMaster Nakayama Masatoshi (1913-1987:

Nakayama

وی در ژاپن متولد شد وچهره برجسته کاراته مدرن جهانی است که سالیان سال در این رشته ی رزمی زحمات بی شائبه ای کشیده است اوکه یکی از شاگردان «فوناکوشی» پدر کاراته جدید است.در سال 1937 جهت فراگیری روشهای چینی به پکن رفت. وی همچنین از سال 1955 تا پایان عمرش در سمت مربی انجمن کاراته ژاپن انجام وظیفه می کرد و در طی این سالها به مناطق مختلف جهان برای آموزش کاراته سفر کرد. وی پروفسور در رشته تربیت بدنی بود در مورد کاراته کتابهای مختلفی نوشت . از جمله کتابهای معروف وی "بست کاراته" می باشد که 11 جلد بود و تا کنون به زبان های مختلف دنیا ترجمه شده است. شاید به جرأت بتوان گفت ناکایاما بزرگترین خدمت را به دنیای کاراته امروزی کرده است ، مخصوصاً به کاراته شوتوکان ناکایاما قبل از مرگش موفق به گرفتن کمربند سیاه دان 9 شد.


فهرست مطالب

 


[ 15 / 11 / 1390برچسب:کاراته , شوتوکان , رزمی , بزرگان کاراته, ] [ ] [ احمدی ]
  • کاتا انپی(امپی)
انپی = پرستوی در حال پرواز (نام قدیم این کاتا وانشو می باشد)
در مورد ترویج این کاتا نظریه های متفاوتی وجود دارد که یکی مبین این است که این کاتا توسط شخصی بنام ساپوشی وانشو معرفی در منطقه بنام توماری تمرین می شده  . همچنین عده کثیری نیز معتقدند که این کاتا از هنرهای رزمی اوکیناوایی و کنپوی چینی تاثیر گرفته است که مدتها بعد توسط اساتیدی بنامهای سانادا و بدنبال او ، ماتسومورا آموزش داده شد.
استادفوناکوشی درکتاب کاراته کنپوی خود درمورد این کاتا توضیح میدهد که این کاتا دارای چهل حرکت بوده و کاتایی مربوط به منطقه و مکتب توماری است.همچنین کاتای انپی یکی از قدیمی ترین کاتاها در انجمن شوتوکان بشمار می رود.
 

[ 15 / 11 / 1390برچسب:کاراته , شوتوکان , رزمی , آموزش, ] [ ] [ احمدی ]

 کاراته دو 

در سالهای اخیر شهرت کاراته – دو در سراسر جهان افزایش چشمگیری داشته است. همگام با افزایش شهرت کاراته باید یادآور شد تفسیر های گوناگون و اجرا های تأسف باری از آن به چشم می خورد،کاراته از یک نظر با بوکس چینی مخلوط می شود و به ارتباط این هنر با « اوکیناوا ته» اولیه نیز هنوز بطور کامل پی برده نشده است. همچنین بعضی از افراد به کاراته به عنوان یک نمایش محض توجه می کنند بطوریکه در آن دو تن ، وحشیانه به یکدیگر حمله ور می شوند و یا شرکت کنندگانش در مسابقات به شکل بوکس با یکدیگر نزاع می کنند، بطویکه از دست و پاها استفاده می کنند و یا یکی از شرکت کنندگان، نمایش هایی را از شکستن آجر یا سایر اجسام سخت به اجرا می گذارند و در این مورد از سر، دست یا پا استفاده می کنند.

حال اگر با این دیدگاه کاراته صرفاً به منظور اجرای یک تکنیک رزمی به نمایش گذاشته شود، جای بسی تأسف خواهد بود. زیرا تکنیک های اساسی در طول سالها مطالعه وتمرین، توسعه یافته اند. حال برای اینکه  بتوانیم استفاده ی مؤثری از این تکنیکها بنمائیم، باید موفق به شناخت جنبه روحی این تکنیک دفاع از خود شویم و به رل عمده ی آن پی ببریم. بسیار خوشحال هستم (استاد ناکایاما)که مشاهده می کنم افراد بسیاری به این مطلب پی برده اند ، بخوبی می دانند که «کاراته دو» یک تکنیک رزمی خالص مشرق زمین است و با رفتار شایسه تمرین می کنند.

توانایی در اجرای ضربات مخرب بر روی حریف که با کمک یک ضربه مشت یا لگد زدن حاصل می شود نیز از اهداف هنر رزمی باستانی «اوکیناوا» بوده است. اما در مورد مجریان کهنه کار این هنر نیز باید گفت این است؛ بیش از آنچه که آنها نسبت به تکنیکها ارزش قائل اند، جنبه روحی آن است. پرورش به معنای پرورش بدن و روح است . بالا تر از همه باید یاد آور شویم که فرد باید برخورد مؤدبانه ای با حریف داشته باشد و در این مورد ، قوانین و آداب معاشرت را بکار ببندد. نبرد با استفاده از تمام قدرت، کافی نیست بلکه هدف اصلی و واقعی «کاراته دو» این است که در اجرای عدالت باید از تمام قدرت استفاده کرد.

همزمان با این مسئله می توان از قدرت کافی برای نابود کردن حیوانات وحشی استفاده کرد و در این عمل فقط یک ضربه باید توسعه یابد.

برای اینکه فرد بتواند یکی از دنباله روهای حقیقی کاراته شود، لازم است که درهر دو جنبه ی فیزیکی و روحی پیشرفت کند.

کاراته به عنوان تکنیک دفاع از خود و به عنوان وسیله ای در جهت توسعه و تثبیت سلامت بدن، سالها قدرت دارد. در چند سال اخیر به یک فعالیت جدید پی برده شده که این فعالیت همچنان در پیش است و در دنیا به نام «کاراته ورزشی» شناخته می شود.

در مورد کاراته ورزشی باید گفت که رقابتها و مسابقات فقط به منظور تعیین توانایی شرکت کنندگان برگزار می شود و این مسئله نیز به اهمیت دادن به قدرت وابسته است و بازهم جای بسی تأسف است که بعضی از افراد مایلند که فقط یه پیروزی در مسابقات اهمیت دهند و آن دسته از افرادی که چنین طرزی فکری دارند از اجرای تمرین بر روی تکنیک های اساسی غافل می مانند و بنابراین در طی فرصتهای اولیه بر روی مبارزه آزاد«جی یو» تمرین می کنند.

تأکید بر روی کسب پیروزی در مسابقات ، نمی تواند هیچ کمکی کند و فقط تکنیکهای اساسی را که مورد استفاده فرد است و در تمرینات اجرا شده توسط آن ها تغییر می دهد . این مسئله، نه تنها منجر به ناتوانی فرد در اجرای تکنیک قدرتی و مؤثرمی شود. بلکه همانطور که می دانید اجرای تکنیک قدرتی و مؤثر از خصوصیات برجسته و بی نظیر «کاراته دو»است. فردی که مبارزه آزاد را قبل از موعد مقرر آغاز می کند ، بدون اینکه به مقدارکافی بروی تکنیکهای اساسی تمرین کرده باشد، بزودی مغلوب فردی خواهد شد که مدت طولانی روی تکنیکهای اساسی تمرین کرده است. درک این مطلب ، بسیار ساده است و هانطور که می دانید ، عجله موجب اتلاف وقت خواهد شد. هیج راهی جز فراگیری و تمرین گام به گام و مرحاله به مرحله به روی تکنیکها و حرکات اساسی کاراته وجود ندارد.

اگر قرار است که کاراته رقابتهایی برگزار شود در حقیقت باید تمرینی بر اساس شرایط و روحیه ی مناسب باشد تا به شایستگی برگزار گردد. فکر و تمایل مداوم به مسایقه و پیروزی در آن منعکس کننده ی این واقعیت در هنر جو می شود که از جدیت و فراگیری اصول پایه ایی و اولیه کاراته بازماند.بنابراین شرط روحیه ی خوب داشتن و درست اندیشیدن بزعم خود مهم است. بعلاوه،اگر بخواهیم اجرای نمایشات سبعانه قدرتی در مسابقات را در نظر بگیریم با هدف نا مطلوبی مواجه خواهیم شد. زمانی که چنین حادثه ای رخ دهد، تواضع در مقابل حریف به دست فراموشی سپرده می شود و این مسئله در هر تفسیری که از کاراته  صورت میگیرد در درجه ی اول قرار دارد. من (استاد ناکایاما) معتقدم که این مسئله یه انعکاس و خود آزمایی مربیان و هنر جویان نیازمند است.

منابع و مآخذ Best Karaate vol.1 by nakayama

فهرست مطالب


[ 15 / 11 / 1390برچسب:کاراته, شوتوکان,رزمی,, ] [ ] [ احمدی ]

گی چین فوناکوشی

گی چین فوناکوشی (1957-1868) وی در شهر شوری بدنیا آمد،امروزه او را پدر کاراته مدرن می دانند. او تعلیمات خود را زیر نظر دوست ایتوسو یعنی استاد آزاتو کاراته را فرا گرفت ولی او نه فقط کاراته را بلکه او کلاسیکهای چینی، خوشنویسی و لهجه های کونفوسیوس را فرا گرفت. فوناکوشی هنر کاراته را در مقابل رئیس مدارس  بنمایش گذارد و در سال بعد (1903) کاراته قسمتی از برنامۀ ورزش و تربیت بدنی مدارس پسران در شهر شوری شد. بعلت سابقه پر ثمر آکادمیک فوناکوشی و دانش فلسفی او در مورد هنر کاراته ، او مورد توجه روشنفکران و افراد تحصیل کرده قرار گرفت. وی بهمراه هم عصران خود بین سالهای(1905تا1916) در سراسر ژاپن و اوکیناوا این هنر را عرضه کرد و در سال 1917 به علت در خواست وزارت آموزش و پرورش ژاپن کاراته را در توکیو بنمایش گذاشت.او همچنین این کار را درمقابل جیگورو کانو بنیانگذار جودو انجام داد . استاد کانو بقدری تحت تأثیر تکنیکهای وی قرار گرفت که بعضی ازحرکات کاراته را با هنر جودو ترکیب کرد. فوناکوشی دو کتاب نوشت. ریوکیو کمپو کاراته (رنتان گوشین کاراته جوتسو) و کاراته دو کیوهان ، است. بعد از جنگ جهانی درسال 1953 او کاراته را در ژاپن باز سازی کرد و از وی خواسته شد به ایالات متحده امریکا برود. ولی او در عوض تعدای از بهترین شاگردان (نی شی یا ما) خود را روانه امریکا کرد. دو سال قبل از مرگ خود ،فوناکوشی ریاست اولین انجمن کاراته ژاپن (JKA)را بعهده گرفت.فوناکوشی بنیانگذار کاراته شوتوکان JKA می باشد. وی در 26 آوریل 1957 درسن 89 سالگی بدرود حیات گفت.

منابع و مآخذ: بزرگان کاراته نوشته احد تن زاده

بازگشت


[ 15 / 11 / 1390برچسب:کاراته, شوتوکان,رزمی,, ] [ ] [ احمدی ]

 

شوتوکان

"خانۀ شوتو" "مکتب شوتو"
شوتو لقب " استاد گی چین فوناکوشی پدر کاراته جهان" و کان خانه و مکتب وی بود.استاد فوناکوشی علاوه بر کاراته در خوشنویسی و نیز سرودن اشعار به زبان چینی شهرتی داشت، (تابلوهای خوشنویسی شده خود را با نام شوتو امضاء می‌کرد). وی زمانیکه به توکیو مهاجرت کرد با همکاری جیگورو کانو (بنیانگذار جودو) محلی را برای آموزش کاراته ایجاد نمود. از آنجا که در زبان ژاپنی مکان را کان می‌نامند، مکتب یا سبک فوناکوشی (در واقع شوتو) شوتوکان نامیده شد. در حال حاضر شوتوکان یکی از چهار سبک اصیل و بزرگ کاراته دنیا محسوب می شود. علاوه بر آن شوتوکان متعلق به سیتم شوری ته در کاراته می باشد
 
منابع و مآخذ بزرگان کاراته نوشته احد تن زاده

[ 15 / 11 / 1390برچسب:کاراته , شوتوکان , رزمی , آموزش, ] [ ] [ احمدی ]
اسامی کاتاها در کاراته شوتوکان
 
در کاراته بیش از 70 کاتا وجود دارد. که در کاراته شوتوکان 26 از این فرم ها کار می شود
 
بعضی از کاتاها در سطوح مختلف آموزشی هستند. بعنوان مثال کاتای تکی سه سطح دارد. این بدین معناست که کاتائی که تکی نامیده می شود در واقع سه کاتا می باشد که هر کدام در سطح متفاوتی از دشواری هستند. فهرست زیر در برگیرندۀ 26 کاتاهای شوتوکان می باشد.
 
  1. گان کاکو ( 42 حرکت ) = ماهی خواری روی سخره.
     
  2. چین ته ( 34 حرکت ) = دست های فوق العاده ، دست های عجیب و غریب.
     
  3. جی این ( 35 حرکت ) = زمین معبد
     
  4. جیون ( 47 حرکت ) = صدای معبد
     
  5. جی ته ( 24 حرکت ) = دست معبد
     
  6. کانکو ( دای 65 حرکت – شو 39 حرکت ) = به آسمان نگاه کن
     
  7. تکی( شودان 29 حرکت – نیدان 24 حرکت – ساندان 36 حرکت ) = نبرد از پهلو ، قدمهای پنهانی
     
  8. نی جو شی هو ( 24 حرکت ) =بیست و چهار قدم
     
  9. باسای(دای 42 حرکت – شو 28 حرکت ) = نفوذ به قلعه و دژ دشمن
     
  10. هی یان ( شودان 21حرکت– نیدان 26 حرکت – ساندان 20 حرکت – یوندان 27 حرکت – گودان 23 حرکت ) =فکر صلح آمیز – ذهن آرام
     
  11. می کیو ( 34 حرکت ) = تصویری از ماهی خوار سفید
     
  12. هانگتسو ( 41 حرکت ) = نیم کره ماه
     
  13. سوچین ( 36 حرکت ) = جایزه بزرگ ، آرامش بزرگ
     
  14. اونسو ( 37 حرکت ) = دست در ابر ها
     
  15. گو جو شی هو (شو  46 حرکت – دای 54 حرکت ) = پنجاه و چهار قدم
     
  16. وان کان ( 16 حرکت ) = نسیم درخت کاج
     
  17. امپی  (39حرکت) = پرستوی در حال پرواز

 


[ 15 / 11 / 1390برچسب:کاراته , شوتوکان , رزمی , آموزش , علمی, ] [ ] [ احمدی ]

گفته می‌شود کاراته دارای قدمتی پنج هزار ساله است و یکی از استادان اولیه و مبتکران این فن «بودید هاراما» می‌باشد که حدود 525 سال قبل از میلاد مسیح می‌زیسته. وی که از پیشوایان مذهبی بود، پس از کسب علوم زمان خود، به منظور آموزش تعالیم مذهبی به دیگران، به تنهایی از هند راه افتاد و پس از راهپیمایی چند هزار کیلومتر و با پشت سر گذاشتن موانع طبیعی بسیار، به چین رسید و در ایالت «هونان» و معبد شائولین اقامت گزید. تعالیم «بودید هاراما» شامل تمرینات شدید انضباطی و انجام اعمال پرهیزگاری بود. وی 9 سال در کوه‌ها و غارها به انزوای کامل نشست، 9 سال ریاضت همراه با تفکر و برای این که شاگردان نیز بتوانند در مقابل ساعت‌های طولانی تفکر و اندیشه، تاب مقاومت بیاورند و نیز با زورگویانی که تعالیم مذهبی و مردان دینی را سد راه خود می‌دیدند به مبارزه و مقابله برخیزند، 18 حرکت تمرینی را ابداع کرد که در حقیقت زیربنای حرکات کاراته امروزی می‌باشد.

از طرفی، هنگامی که حکومت‌های استبدادی در چین، سلسله «کینک» و سلسله «ساتسوما» در اُکیناوا به منظور جلوگیری از ورزیده شدن مخالفان و نیز تحت کنترل درآوردن مردم قانون منع استفاده از شمشیر را به مورد اجرا گذاشتند و به جمع‌آوری سلاح‌های رزمی اقدام نمودند، مردم به سوی آموزش هنر مبارزه با دست خالی روی آوردند که همین امر، موجب شکوفایی هر چه بیشتر «کاراته» شد. 
در سال 1921 یکی از استادان برجسته کاراته اُکیناوا، به نام «گی‌چین فوناکوشی» توانست با قدرت و ظرافت تمام، کاراته را به ژاپن معرفی نماید و برخی دیگر از هنرجویان که تحت تعلیم بزرگترین استادان اُکیناوا قرار گرفته بودند، تکنیک‌های سنتی را با یکدیگر ترکیب نموده و سبک‌های متعددی از کاراته را بوجود آوردند. در حال حاضر کاراته شامل صدها سبک می‌شود که در واقع بازگشت همه آنها به چهار سبک اصلی و مادر می‌باشد. 
شوتوکان    گوجوریو        شیتوریو        وادو ریو

فهرست مطالب


[ 15 / 11 / 1390برچسب:کاراته , شوتوکان , رزمی , آموزش, ] [ ] [ احمدی ]
هیان شودان 
 
این کاتا دارای 21 حرکت می باشد و در این کاتا  5 تکنیک اساسی وجود دارد که عبارتند از:
 
1. گدان بارای
 
2. اوی زوکی
 
3. تتسویی
 
4. جودان آگه اوکه
 
5. شوتواوکه
 
دارای 2 داچی (1- زنکتسو داچی 2- کوکوتسوداچی) می باشد.
 
خط اجرای آن (انبوسن) بشکل آی (I) انگلیسی است. مدت زمان اجرای آن 30 ثانیه می باشد. استاد ایتوسو معلم آموزش و پرورش و یکی از اساتید معروف شهر شوری بود که نقش عمده‌ای در توسعه و گسترش کاراته در آن زمان داشت. او از کاتای کانکو دای که از ماتسومورا فرا گرفته بود پنج کاتا استخراج و تدوین نمود و عقیده داشت فراگیری این پنج کاتا برای نوآموزان کاراته بهتر و راحت‌تر می‌باشد و این پنج کاتا را (هیان) نامید.هیان شودان اولین کاتا از سری پنج کاتاهای هیان می باشد و اولین کاتا برای اشخاص که کاراته را آغاز می کند ،هیان شودان می باشد.لیکن حتی شاگردان پیشرفته نیز نباید از آن غافل باشند. زیرا اثر اهمیت کاتاهای هیان بعد ها مشخص گشته و نباید آنها را فراموش نمود.کاتاهای هیان بسیار اساسی و معنای آنها بسیار واضح می باشد. گر چه شاگردان زیادی بدون درک معنای واقعی آن ، آنرا کار می کنند. 
 

[ 15 / 11 / 1390برچسب:کاراته , شوتوکان , رزمی , آموزش, ] [ ] [ احمدی ]
هنر رزمی کاراته در سال 1342 وارد ایران شد.
درواقع ورود کاراته به ایران با سبک کان ذن ریو گره خورده است چراکه کاراته اولیه ای که وارد ایران شد این سبک بود.
کاراته ازیک زیرزمین 40 متری متعلق به منوچهر وارسته پدر بنیانگذار کاراته ایران « دکتر فرهاد وارسته » و با 5-6 نفر درخیابان بهار شمالی (تهران ) شروع شد. پس از چند ماه در همان سال به سالن مشت‌زنی وقت منتقل شدند، پس از مدتی از آنجا نیز نقل مکان کردند.
اکثر مقامات به دلیل عدم شناخت واقعی کاراته با آن به مخالفت برخاستند بعضی نیز اعتقادشان این بود که کاراته دفاع شخصی است و باید فقط در ارتش و شهربانی تدریس شود.
بنابراین کاراته مجدداً به زیر زمین 40 متری سابق بازگشت!!!...
 

 



ÇÏÇãå ãØáÈ

 


نکات و فاکتورهای مهمی در اجرای کاتا وجود دارند که دارای اهمیت قابل ملاحظه‌ای می‌باشند. بسیاری از این نکات ساده و واضح بوده و برخی از آنها نیز پیچیده و دشوارند و سالها وقت لازم است تا شخص کاتا رو به این نکات و فاکتورهای مهم دست پیدا کرده و عادت کند.

 این موارد به شرح زیر می‌باشند:

 کاتا بایستی بر اساس یک نظم ثابت اجرا گردد. تعداد حرکات نبایستی کم یا زیاد شوند. همچنین تفسیر و تغییرات شخصی نبایستی بر کاتا تحمیل گردد. شکل و نظم حرکات، نبایستی تغیر داده شود و هیچ اشتباهی نیز قابل قبول نمی‌باشد.




ÇÏÇãå ãØáÈ
[ 14 / 11 / 1390برچسب:کاراته , شوتوکان , رزمی , آموزش, ] [ ] [ احمدی ]
[ 2 / 11 / 1390برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

نتایج یک پژوهش جدید حاکی از آن است که مصرف مقادیر قابل توجه میوه، سبزیجات  و غلات سبوس دار سرشار از آنتی اکسیدان ها خطر وقوع سکته  در زنان را کاهش می دهد، حتی اگر آن ها پیشینه ابتلای به بیماری قلبی را داشته باشند.

بر اساس یافته ای این پژوهش، تصور می شود که آنتی اکسیدن ها با خنثی کردن مولکول های مخرب که به آن ها اصطلاحاً رادیکال آزاد می گویند و با سکته و بیماری قلبی ارتباط دارند، از افراد در برابر ابتلای به سکته قلبی محافظت می کنند.

سوزان رائوتینن، دانشجوی داکتری موسسه کارولینسکه در سوئد و یکی از نویسندگان این گزارش تحقیق گفته است: مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان می تواند با مهار تورم و استرس اکسیداتیو، خطر وقوع سکته را کاهش دهد.

انواع میوه و سبزیجات حدود نیمی از ظرفیت آنتی اکسیدان زنانی را فراهم می کند که هیچ پیشینه ابتلای به بیماری های قلبی را ندارند. در گزارش این محققان به مواد غذایی دیگری همچون غلات سبوس دار ( ۱۸ درصد )، چای ( ۱۶ درصد ) و شکلات ( ۵ درصد ) به عنوان منابع غنی آنتی اکسیدان اشاره شده است.

پژوهشگران تاکید کرده اند که اثر محافظ آنتی اکسیدان زمانی موثر است که عواملی همچون ورزش، استعمال دخانیات و آموزش عمومی نیز در نظر گرفته شوند.

خانم رائوتینن و همکاران وی وضعیت سلامت بیش از ۳۱ هزار زن که بیماری قلب و عروق ندارند و ۵۷۰۰ زن را مورد ارزیابی قرار دادند که پیشینه بیماری قلب و عروق دارند و پرسشنامه هایی در مورد رژیم غذایی و دیگر عوامل مربوط به شیوه زندگی را پر کردند.

پس از گذشت بیش از یازده سال، ۱۳۲۲ مورد سکته بین زنانی مشاهده شد که پیشینه بیماری قلب و عروق و یا سکته نداشتند. بین زنانی که پیشینه سکته داشتند، پس از گذشت ده سال ۱۰۰۷ مورد سکته ثبت شد.

بر پایه یافته های محققان، افرادی که بیشترین میزان غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان را مصرف کرده بودند و هیچ پیشینه ابتلای به بیماری قلب و عروق نداشتند، خطر سکته ۸۳/۰ بار بیشتر از افرادی بود که کمترین میزان مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان را مصرف کرده بودند.

بین افرادی که پیشینه بیماری قلب و عروق داشتند، در مقایسه با افرادی که کمترین آنتی اکسیدان را در رژیم غذایی خود گنجانده بودند، خطر خونریزی مغزی و یا سکته قلبی آن ها ۱۰/۰بار کمتر از زنانی بود که بیشترین میزان آنتی اکسیدان در رژیم غذایی آن ها موجود بود.

تصور محققان بر این است که آنتی اکسیدان ها به شیوه های مختلفی همچون کاهش فشار خون و اثرات ضدالتهابی، از تصلب شریان و یا مسدود شدن رگ های قلب و مغز پیشگیری می کنند.

محققان بر این باورند بر خلاف آنچه که یافته های این پژوهش در مورد رژیم غذایی اثبات کرده است، آزمایش های کنترل شده و تصادفی استفاده از قرص های حاوی آنتی اکسیدان اثرات مفید و موثری برای پیشگیری از وقوع سکته نخواهند داشت.

این تحقیق که با بودجه شورای تحقیق سوئد برای ساختار زیربنایی و شورای سوئد برای پژوهش اجتماعی و زندگی کاری تکمیل شده و نتایج آن در شماره اخیر نشریه سکته: انجمن قلب آمریکا منتشر شده است.

فهرست مطالب


[ 2 / 11 / 1390برچسب:اخبار , سلامتی , حمله قبلی , خوراک, ] [ ] [ احمدی ]

درباره ما

متولد سال 1347- دان 7 کاراته شوتوکان JKA - مربی و داور رسمی از فدراسیون کاراته ایران 27 سال سابقه مربیگری دارم . و فعلا مشغول مربیگری و خدمات کامپیوتری هستم.خوشحال می شوم از نطرات شما نیز بهره مند شوم
آی پی رایانه شما

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 34
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 106
بازدید کل : 39541
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1