ÞÇáÈ æÈáǐ


کاراته شوتوکان JKA
نویسنده
آخرین مطالب

 

شرکت توشیبا لپ تاپ جدید اش را با نام Qosmio F750 معرفی کرده است. این کامپیوتری با نمایشگر سه بعدی است که برای دیدن تصاویر آن نیاز به استفاده از عینک مخصوص ندارید
شرکت توشیبا یکی از پیشگامان در ساخت نمایشگرهای سه بعدی است که نیاز به عینک مخصوص ندارند و قبلا نمایشگر ساخت این شرکت را روی نیتندو ۳DS دیده بودیم. حالا این نخستین لپ تاپ در جهان است که به چنین نمایشگری مجهز شده است.
جالب اینجا است که این نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با کیفیت تمام اچ دی می تواند تصاویر دو بعدی و سه بعدی را همزمان نشان بدهد. به این معنی که می توانید در یک پنجره تصویری دو بعدی ببینید و در یک پنجره دیگر ویدیویی سه بعدی تماشا کنید.
یک دوربین اچ دی هم در این لپ تاپ تعبیه شده که حرکات شما زیر نظر میگیرد و تصاویر سه بعدی را مناسب با زاویه دیدتان تنظیم می کند.
این لپ تاپ از ماه اگوست با قیمتی حدود ۲۱۰۰ دلار واراد بازار خواهد شد.

منبع: گروه کمونه

بازگشت


[ 5 / 9 / 1391برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

تاثیر خواب خوب بر زیبایی

عکس راست: بعد از بی خوابی، عکس چپ: بعد از هشت ساعت خواب

پژوهشگران سوئدی ثابت کرده اند این باور دیرینه که خواب خوب انسان را زیباتر می کند، صحت دارد. به این ترتیب کسانی که برای مدتی طولانی بی خوابی می کشند، کمتر جذاب و سالم به نظر می رسند.

از چهره داوطلبانی که در این تحقیقات شرکت کردند دو بار عکس گرفته شد. یک بار بعد از هشت ساعت خواب مستمر و یک بار بعد از سی و یک ساعت بی خوابی.

بعد از افرادی دیگر خواسته شد که عکس ها را مشاهده کنند و نظرشان را بگویند. مشاهده گران بدون اطلاع قبلی از تفاوت زمان عکس برداری به این نتیجه رسیدند که در عکس هایی که بعد از بی خوابی گرفته شده، داوطلبان کمتر جذاب به نظر می رسند.

"خواب زیبایی" عبارتی است که به طور سنتی در غرب شناخته شده است، اما بر اساس پژوهشگران بنیاد کارولینسکا در استکهلم این باور قدیمی فاقد شواهد علمی بود.

گروه تحقیقانی از مشاهده گران آموزش ندیده خواست که عکس 23 مرد و زن جوان را بعد از یک شب خواب خوب، بررسی کنند و بعد با عکس هایی که بعد از بی خوابی آنها گرفته شده مقایسه کنند.

همه عکس ها بر اساس معیار معینی گرفته شده اند. فاصله افراد تا دوربین یکسان است، پوستشان از هر نوع لوازم آرایش پاک است و همه آنها با حالت صورت مشابه جلوی دوربین قرار گرفته اند.

طبق گزارش پژوهشگران سوئدی که در"نشریه پزشکی بریتانیا" به چاپ رسیده است، آثار خستگی و عدم شادابی در چهره افرادی که با بی خوابی طولانی مدت مواجه می شوند به وضوح قابل مشاهده است.

به گفته پژوهشگران، این یافته جدید در امور پژشکی بسیار مفید واقع خواهد شد و به پژشکان کمک می کند تا سریعتر به علائم بیماری در مریضان خود پی ببرند.

دکتر درک یان دیک، پروفسور امور مربوط به خواب و فیزیولوژی در مرکز پژوهش خواب در بریتانیا گفته است که تاثیر بی خوابی از آنچه عکس ها نشان می دهند بسیار بیشتر است.

او در این باره گفت: "عکس ها در طول روز گرفته شده اند. زمانی که ساعت درونی بدن ما مشخص می کند که زمان بیداری است. آیا می توانید تصور کنید که چهره آنها در طول شب یا ساعات اولیه صبح که ساعت درونی شان حکم می کند بخوابند چطور است؟"
منبع: سایت بی بی سی

بازگشت


[ 5 / 9 / 1391برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

چرت بزنید تا بهتر یاد بگیرید

از این تحقیقات نیتجه گیری شده که مغز انسان برای فراگیری های تازه به استراحت نیاز دارد

پژوهشگران آمریکایی ادعا می کنند که خواب کوتاه، توانایی مغز را برای جذب اطلاعات تازه افزایش می دهد.

در جریان مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته دانشمندان دریافتند که کسانی که در طول روز 90 دقیقه خوابیده بودند از عهده آزمایش های مربوط به جذب اطلاعات و علوم شناختی بهتر برآمدند.

از این مطالعات که در دانشگاه برکلی در کالیفرنیا صورت گرفته چنین نتیجه گیری می شود که مغز انسان برای این که فضای تازه ای برای آموخته های جدید ایجاد کند احتیاج به مدتی استراحت دارد.

در تحقیقات مورد بحث هنگام شروع روز یک رشته مسائل مشکل برای یادگیری، در اختیار 39 فرد بزرگسال که از سلامت کامل برخوردار بودند، قرار دادند.

قبل از این که نیمی از این افراد خواب کوتاهی بکنند، نتیجه قدرت فراگیری اطلاعات تازه در همه اعضای گروه یکسان بود.

ولی پس از تکرار آزمایش ها، کسانی که خواب کوتاهی داشتند نشان دادند که قوه فراگیری شان بهتر از کسانی است که بیدار نگاه داشته شده بودند.

دکتر ماتیو واکر که سرپرستی این تحقیقات را به عهده داشته، می گوید خواب نه تنها عوارض بیخوابی دراز مدت را بر طرف می کند بلکه قوه شناخت و ادراک شخص را در مقایسه با زمان قبل از خواب، افزایش می دهد.

دکتر واکر می گوید: "درست مثل این است که صندوق ایمیل حافظه شما پر می شود و تا هنگامی که شما با توسل به خوابیدن محتویات این صندوق را به بخش حافظه دور نفرستاده اید، جایی برای دریافت ایمیل تازه که در اینجا مقصود فراگیری های جدید است، ندارید."

هنگام خواب، مغز انسان فرصتی دارد تا اطلاعاتی را که فرا گرفته به بخش هیپوکامپ مغز که مسئول حافظه دور است، منتقل کند.

هیپوکامپ خاطرات گذشته را به شکل کوتاه یا دراز مدت حفظ می کند.

با این وجود، پرفسور درک یان دیجک، مدیر مرکز تحقیقات در باره خواب در Surrey در بریتانیا می گوید هنوز شواهد منسجمی وجود ندارد که ثابت کند خواب کوتاه در طول روز مزیت برجسته ای به تنها یک بار خواب در طول بیست و چهار ساعت دارد.

به عقیده پرفسور دیجک چرخه خواب و بیداری، آنطور که ممکن است ما فکر کنیم انعطاف ناپذیر نیست و ما این توانایی را داریم که به انحاء مختلف بخوابیم.

وی می افزاید در حالی که یافته های دانشمندان دانشگاه برکلی در باره خواب ممکن است در چارجوب محیط آزمایشگاهی قابل قبول باشد ولی این تصویر در "دنیای واقعی" کاملا روشن نبوده و بیشتر تیره و تار است.

منبع:سایت بی بی سی

بازگشت


[ 5 / 9 / 1391برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

دانلود فونت نستعلیق 

فونت نستعلیق ارائه شده در حال حاضر نسخه نخست آن بوده و با استقبال گسترده ای از سوی مردم مواجه شده و در موارد مختلف از آن استفاده میشود.

نستعلیق آنلاین  سایتی است برای گسترش استفاده از خط زیبای نستعلیق. با استفاده از این سایت به راحتی بدون نیاز به استفاده از سیستم عامل فارسی،کیبورد فارسی و یا نصب هیچگونه فونت خاصی با بالاترین سرعت متون خود را به نستعلیق نوشته و آن را به صورت تصویر با کیفیت بالا و بافرمت PNG دریافت نمایید.

بی شک ارائه اینگونه ابزارها یک حرکت مثبت بوده و می توان قابلیتها و امکانات مفید دیگری را نیز به نستعلیق آنلاین افزود .

بازگشت


[ 5 / 9 / 1391برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

                                  

برای پاک کردن آی دی  و ایمیل مورد نظر از یاهو ابتدا به این آدرس  بروید. سپس نام کاربری و پسورد خود را وارد نمائید. در صفحه لود شده پسورد خود را مجدداَ وارد نموده کد داده شده را در محل قید شده وارد کنید و روی Terminate this Account یا همان  YES کلیک کنید آی دی شما غیر فعال و بعد از 90 روز حذف می گردد.

بازگشت


[ 5 / 9 / 1391برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

 

اسکن مغناطیسی از مغز

بنا به نتایج اولیه تحقیقات گروهی از محققان چینی، افرادی که به اینترنت "معتاد" شده اند دچار تغییرات مغزی شبیه معتادان به مواد مخدر یا مشروبات الکلی می شوند.

این محققان در مطالعه مغز هفده جوان "معتاد" به اینترنت، آثار اختلال در اعصاب مغزی مشاهده کردند. آنها می گویند که این کشف می تواند به یافتن درمانهای جدید برای اعتیاد بیانجامد.

اعتیاد به اینترنت یک اختلال بالینی است که نشانه بارز آن استفاده مداوم و غیر قابل کنترل از اینترنت است.

محققان چینی از سی و پنج زن و مرد چینی چهارده تا بیست و یک سال اسکن مغزی گرفتند. هفده نفر از آنان، بر اثر پاسخ مثبت به این سوال که "آیا شما مکررا به طور ناموفق تلاش کرده اید که استفاده از اینترنت را کنترل کنید، کاهش دهید یا متوقف کنید؟" و سوالهای مشابه آن، دارای "اختلال اعتیاد به اینترنت" تشخیص داده شدند.

اسکن های مغناطیسی از مغزهای این افراد تغییراتی در بافت سفید مغز - قسمتی که دارای اعصاب مغزی است - نسبت به بافت مغزی افراد غیر معتاد نشان می داد.

محققان تحت سرپرستی دکتر هائو لی، یکی از اعضای آکادمی علوم چین، گفته اند که اختلالات در اعصاب بخشهایی از مغز که در احساسات، تصمیم گیری و اراده دخیل هستند مشاهده می شد.

گانتر شومان، استاد روانپزشکی در موسسه روانپزشکی کالج کینگز (بخشی از دانشگاه لندن)، می گوید که مشاهدات مشابهی در معتادان به بازیهای ویدیویی نیز دیده شده است.

دکتر هنرییتا بودن-جونز، روانپزشک و استاد افتخاری امپریال کالج در لندن، می گوید که نتیجه تحقیقات انجام شده در چین بسیار مثمر ثمر بوده است.

او گفت که اکنون مشخص شده که اختلالات در بافت سفید مغز فقط به افراد معتاد به الکل و مواد مخدر یا روانگردان محدود نمی شود و در اعتیادهای "رفتاری" مثل اعتیاد به اینترنت نیز دیده می شود. یا این حال، به انجام مطالعات بیشتری برای کسب اطمینان کامل از نتیجه تحقیقات وجود دارد.

بازگشت


[ 5 / 9 / 1391برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

                                          

رژیم های غذایی کم نمک معمولا باعث کاهش فشار خون می شوند ولی در عین حال باعث بالا رفتن میزان کلسترول می شوند.

نتیجه یک پژوهش جدید مزایای کاهش نمک در رژیم غذایی ما را زیر سوال می برد. 

پژوهشگران دریافته اند که رژیم های کم سدیم که منجر به کاهش متوسط فشار خون می شوند، ممکن است با اثراتی نه چندان دلخواه همراه باشند.

همه ما به عنوان یک اصل پزشکی پذیرفته ایم که کاهش نمک باعث کاهش فشار خون و در نتیجه منجر به پایین آمدن خطر حمله قلبی می شود. ولی بنا به اظهارات نیلز گرادال، پژوهشگر دانشگاه کپنهاگ «تاثیر این گونه رژیم ها بر روی افراد سالم با فشار خون طبیعی بسیار اندک است.» وی می گوید برای بیمارانی که فشار خون بالا دارند، تاثیر این رژیم ها حدود ۵/۳ در صد است.

گرادال با گرد آوری حاصل ۱۶۷ تحقیق صورت گرفته به این نتیجه دست یافته است. این تحقیقات بیشتر بر روی اروپایی ها و اهالی آمریکای شمالی صورت گرفته است و با این حال لازم به ذکر است که رژیم های کم سدیم در کاهش فشار خون سیاه پوستان و آسیایی ها تاثیر بیشتری دارد.

با اینکه کاهش هر چند اندک فشار خون برای افراد مبتلا اهمیت بسیار دارد، تحقیقات نشان می دهد که کلسترول افرادی که به برنامه های غذایی کم نمک روی می آورند، بالاتر می رود و در نتیجه امکان بروز بیماری های قلبی بیشتر می شود.

گرادال می گوید رژیم های کم سدیم سیستم طبیعی تنظیم نمک در بدن را به هم می ریزد و حتی در برخی موارد سطح هورمون ها را نیز دستخوش تغییر می کند. این بدان معنی است که بدن به دلیل کاهش بیش از حد سدیم احساس خطر می کند.

گرادال بر این باور است که برای به دست آوردن نتایج دقیق تر، بهتر است پژوهش هایی مستقیما بر روی رابطه مصرف نمک با بیماری های قلبی و تلفات ناشی از آن صورت گیرد. ولی وی در عین حال اذعان می کند چنین تحقیقاتی باید تعداد زیادی بیمار را برای سالیان متمادی بر روی رژیم های خاصی نگاه داشت که این امری بسیار دشوار است.

گرادال همچنین هشدار می دهد که نباید از پژوهش های وی به عنوان مجوزی برای مصرف بیش از حد نمک استفاده کرد. وی می گوید این تحقیق نشان می دهد که مصرف به اندازه نمک احتمالا خطری ندارد و روی آوردن به رژیم های کم نمک زیان های خود را به همراه دارد و الزاما منجر به کاهش خطر حمله قلبی نخواهد شد.

Home


[ 5 / 9 / 1391برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

نتایج یک پژوهش جدید حاکی از آن است که مصرف مقادیر قابل توجه میوه، سبزیجات  و غلات سبوس دار سرشار از آنتی اکسیدان ها خطر وقوع سکته  در زنان را کاهش می دهد، حتی اگر آن ها پیشینه ابتلای به بیماری قلبی را داشته باشند.

بر اساس یافته ای این پژوهش، تصور می شود که آنتی اکسیدن ها با خنثی کردن مولکول های مخرب که به آن ها اصطلاحاً «رادیکال آزاد» می گویند و با سکته و بیماری قلبی ارتباط دارند، از افراد در برابر ابتلای به سکته قلبی محافظت می کنند.

سوزان رائوتینن، دانشجوی داکتری «موسسه کارولینسکه» در سوئد و یکی از نویسندگان این گزارش تحقیق گفته است: «مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان می تواند با مهار تورم و استرس اکسیداتیو، خطر وقوع سکته را کاهش دهد.»

انواع میوه و سبزیجات حدود نیمی از ظرفیت آنتی اکسیدان زنانی را فراهم می کند که هیچ پیشینه ابتلای به بیماری های قلبی را ندارند. در گزارش این محققان به مواد غذایی دیگری همچون غلات سبوس دار ( ۱۸ درصد )، چای ( ۱۶ درصد ) و شکلات ( ۵ درصد ) به عنوان منابع غنی آنتی اکسیدان اشاره شده است.

پژوهشگران تاکید کرده اند که اثر محافظ آنتی اکسیدان زمانی موثر است که عواملی همچون ورزش، استعمال دخانیات و آموزش عمومی نیز در نظر گرفته شوند.

خانم رائوتینن و همکاران وی وضعیت سلامت بیش از ۳۱ هزار زن که بیماری قلب و عروق ندارند و ۵۷۰۰ زن را مورد ارزیابی قرار دادند که پیشینه بیماری قلب و عروق دارند و پرسشنامه هایی در مورد رژیم غذایی و دیگر عوامل مربوط به شیوه زندگی را پر کردند.

پس از گذشت بیش از یازده سال، ۱۳۲۲ مورد سکته بین زنانی مشاهده شد که پیشینه بیماری قلب و عروق و یا سکته نداشتند. بین زنانی که پیشینه سکته داشتند، پس از گذشت ده سال ۱۰۰۷ مورد سکته ثبت شد.

بر پایه یافته های محققان، افرادی که بیشترین میزان غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان را مصرف کرده بودند و هیچ پیشینه ابتلای به بیماری قلب و عروق نداشتند، خطر سکته ۸۳/۰ بار بیشتر از افرادی بود که کمترین میزان مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان را مصرف کرده بودند.

بین افرادی که پیشینه بیماری قلب و عروق داشتند، در مقایسه با افرادی که کمترین آنتی اکسیدان را در رژیم غذایی خود گنجانده بودند، خطر خونریزی مغزی و یا سکته قلبی آن ها ۱۰/۰بار کمتر از زنانی بود که بیشترین میزان آنتی اکسیدان در رژیم غذایی آن ها موجود بود.

تصور محققان بر این است که آنتی اکسیدان ها به شیوه های مختلفی همچون کاهش فشار خون و اثرات ضدالتهابی، از تصلب شریان و یا مسدود شدن رگ های قلب و مغز پیشگیری می کنند.

محققان بر این باورند بر خلاف آنچه که یافته های این پژوهش در مورد رژیم غذایی اثبات کرده است، آزمایش های کنترل شده و تصادفی استفاده از قرص های حاوی آنتی اکسیدان اثرات مفید و موثری برای پیشگیری از وقوع سکته نخواهند داشت.

این تحقیق که با بودجه « شورای تحقیق سوئد برای ساختار زیربنایی» و «شورای سوئد برای پژوهش اجتماعی و زندگی کاری» تکمیل شده و نتایج آن در شماره اخیر نشریه «سکته: انجمن قلب آمریکا» منتشر شده است.

 


[ 5 / 9 / 1391برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

 

       

براساس این تحقیق اندوه بسیار زیاد فشار زیادی برقلب وارد می کند پژوهشگران آمریکایی می گویند افرادی که به تازگی مصیبت دیده اند، بیشتر در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند.

این تحقیق که روی حدود ۲ هزار نفر انجام شده، نشان می دهد که خطرحملات قلبی در اولین روز پس از فوت یکی ازعزیران بیش از بیست برابر است.

براساس این تحقیق، در اولین هفته بعد از مرگ یکی از عزیزان حملات قلبی به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

از جمله علائمی که باید به آن توجه کرد احساس درد در ناحیه قفسه سینه و تنگی نفس است.

این پژوهشگران می گویند اندوه بسیار زیاد؛ فشار زیادی بر قلب وارد می کند.

براساس این تحقیق، استرس و فشارهای روانی ناشی از فقدان عزیزان باعث افزایش ضربان قلب، فشار خون و لخته شدن خون می شود که این به نوبه خود باعث افزایش حملات قلبی می شود.

در این پژوهش همچنین گفته شده که خواب و اشتهای فرد هم احتمالا تحت تاثیر قرار می گیرد.

این محققان می گویند بسیار مهم است که بستگان و دوستان از این خطرات آگاه شوند وبه آن توجه کنند.

دکتر موری میتلمن، سرپرست این تیم تحقیقاتی از دانشکده پزشکی هاروارد می گوید:" در شرایط غم و اندوه و ناراحتی های روانی، باید از خودتان مراقبت کنید و به علائمی که مرتبط با حملات قلبی است توجه کنید."

به گفته دکتر میتلمن افرادی که عزیزی از دست داده اند، خود باید توجه داشته باشند که در دوره ای قرار دارند که احتمال بروز حملات قلبی در آنها زیاد است.

پروفسور پیتر ویسبرگ از مرکز قلب بریتانیا، گفته است:" ما این مساله را می دانیم که تحت شرایطی استثنایی فشارهای احساسی و روانی می تواند باعث حمله قلبی شود."

اما او تاکید می کند که ما نباید این حقیقت را نادیده بگیریم که حملات قلبی ناشی از استرس به طور طبیعی تنها در افرادی اتفاق می افتد که سابقه بیماری قلبی دارند.

"نکته مهم دیگر آن است که اگر از دارو استفاده می کنید، نباید مصرف دارو را به دنبال از دست دادن عزیزی فراموش کنید."

بازگشت


[ 5 / 9 / 1391برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

درباره ما

متولد سال 1347- دان 7 کاراته شوتوکان JKA - مربی و داور رسمی از فدراسیون کاراته ایران 27 سال سابقه مربیگری دارم . و فعلا مشغول مربیگری و خدمات کامپیوتری هستم.خوشحال می شوم از نطرات شما نیز بهره مند شوم
آی پی رایانه شما

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 24
بازدید هفته : 85
بازدید ماه : 84
بازدید کل : 39519
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1