ÞÇáÈ æÈáǐ


کاراته شوتوکان JKA
نویسنده
آخرین مطالب

افزایش خطر بروز سکته در افراد عصبانی

محققان می گویند برخورداری از مزاج عصبی می‌تواند خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش دهد.

گروهی از محققان دانشگاه هاروارد در آمریکا با بررسی مجموعه ای از تحقیقات پزشکی به این نتیجه رسیده‌اند که بسیاری از کسانی که دچار سکته قلبی یا مغزی می شوند، درست پیش از بروز این مشکل عصبانی و خشمگین بوده‌اند.

به گفته این محققان، در پی بروز عصبانیت، خطر حمله قلبی و سکته مغزی در یک پنجره زمانی دو ساعته افزایش می‌یابد.

نتیجه این تحقیق در نشریه قلب اروپا منتشر شده است.

این محققان گفته‌اند که درک ارتباط میان عصبانیت و حمله قلبی یا سکته مغزی نیازمند مطالعه بیشتر است.

آنها همچنین خواهان بررسی امکان کاهش احتمال بروز عوارض قلبی و مغزی با استفاده از شیوه‌های کاهش استرس شده‌اند.

دکتر الیزابت موستوفسکی، سرپرست محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد در این باره گفت: "مشخص شده که عصبانیت مزمن ضربان قلب و فشار خون را افزایش می‌دهد، منجر به تصلب شرائین می‌شود و غلظت خون را افزایش می‌دهد که خود این احتمال تشکیل لخته خون در عروق را افزایش می‌دهد."

خانم موستوفسکی افزود: "مهم است که تاکید شود که این خطرات همراه با عصبانیت های انفجاری افزایش می‌یابند و اگر پزشکان متوجه غیرعادی بودن عصبانیت بیمارانشان شوند، باید در پی روان‌درمانی یا دارودرمانی آنها برآیند."

به نوشته نشریه قلب اروپا، افرادی که در خطر بروز مشکلات قلبی و مغزی هستند، مانند افرادی که سابقه بیماری قلبی دارند، در برابر عصبانیت آسیب‌پذیرترند.

داده های نه مطالعه جداگانه به روی هزاران نفر نشان می دهد که در دو ساعت پس از بروز خشم، خطر حمله قلبی تقریبا پنج برابر شده و خطر سکته مغزی بیش از سه برابر افزایش یافته است.

محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد می گویند که در کل، خطر بروز سکته در اثر بروز یک مورد عصبانیت انفجاری کم است اما این خطر به طور تدریجی افزایش می یابد و در میان کسانی که عصبی مزاج هستند بیشتر و بیشتر می شود.

هنوز علت خطرناک بودن عصبانیت آنی و انفجاری معلوم نیست. به گفته محققان دانشگاه هاروارد، مطالعه آنها تایید کننده ارتباط مستقیم عصبانیت با بروز مشکلات قلب و عروق نیست.

البته کارشناسان می دانند که استرس مزمن می تواند به بیماری قلبی منجر شود، به این دلیل که می تواند فشار خون را افزایش دهد.

به علاوه بعضی از مردم به شیوه های غیرسالم با استرس برخورد می کنند، مانند کشیدن سیگار یا نوشیدن زیاد الکل.

محققان توصیه می‌کنند که بهتر است افراد در پی راه‌هایی برای پیشگیری از بروز عصبانیت‌های آنی مانند انجام ورزش یوگا باشند.


[ 7 / 1 / 1393برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

درباره ما

متولد سال 1347- دان 7 کاراته شوتوکان JKA - مربی و داور رسمی از فدراسیون کاراته ایران 27 سال سابقه مربیگری دارم . و فعلا مشغول مربیگری و خدمات کامپیوتری هستم.خوشحال می شوم از نطرات شما نیز بهره مند شوم
آی پی رایانه شما

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 24
بازدید هفته : 89
بازدید ماه : 88
بازدید کل : 39523
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1